Blog

Blogové články

Ako vybudovať úspešnú firmu od základov?

Získajte cenné poznatky o riadení ľudí, marketingu, predaji, financiách a mnohom inom.

4 najčastejšie chyby šéfov

Prečo od vás zamestnanci odchádzajú? Čo myslíte, čo by vám povedala väčšina šéfov, keby ste sa ich spýtali na to, prečo ich tí najlepší pracovníci opustili? „Na trhu je obrovská konkurencia od nadnárodných firiem. Tí dokážu ľuďom dať také podmienky, ktoré by sme my nikdy zabezpečiť nevedeli. V takej...

Ako chodiť domov bez únavy a plný energie

Niektorí ľudia radia: zvoľnite tempo, oddýchnite si! To však nepomáha. Iní vám hovoria: hlavné sú peniaze, treba tvrdo robiť! No ani dobrý zárobok človeku nepomôže, keď je unavený a bez energie. A pritom tajomstvo zachovania energie je jednoduché. Aj keď všetci chodia okolo neho, málo...

Ako pracovné pohovory vyhodnocovať správne

Pokiaľ chcete ako personalista či majiteľ firmy byť naozaj dobrý vo vyhodnocovaní pracovných pohovorov, musíte ich jednoducho robiť veľa. To je základné pravidlo, ktoré sa nedá nijako obísť, lebo iba človek, ktorý má za sebou veľké množstvo „odpohovorovaných“ kandidátov, dokáže spoľahlivo určiť, kto...

Ako sa robí marketing s garantovaným úspechom?

Aj vám reklamné agentúry tvrdia, že úspech vašej kampane sa prejaví možno až po šiestich mesiacoch, či možno dokonca vôbec nie? A že je marketing špecifický a nikto nevie, „ako to celé dopadne?“ Tak ich naučte robiť prieskumy! Človek je tvor zvedavý. Ak by nebol, neprežil by. Nebol by žiadny vývoj ...

Ako si naprogramovať šťastie

Šťastie. Dalo by sa dlho polemizovať o tom, čo to šťastie vlastne je. Pre každého môže mať a určite má inú podobu. Všetci by ho chceli a mnohí sa sťažujú, že ho skrátka nemajú. Ale rovnako ako pri osude aj pri šťastí sme jeho tvorcami my sami. Vedeli to už v starom Grécku, keď Platón vyslovil myšlie...

Ako si udržať stálych klientov

Najväčšou výzvou pre riaditeľa obchodu nebýva to, aby jeho zákazník urobil prvú objednávku, ale aby sa neustále znovu vracal. Zákaznícka lojalita je v dnešných časoch veľmi cenná vec, lebo operujeme na globalizovanom trhu, konkurencie je v každom odvetví veľa a aby toho nebolo málo, c...

Ako vyjsť z krízy silnejší ako kedykoľvek predtým

Každá firma si niekedy prechádza obdobím, ktoré preverí jej pravú kvalitu a silu. Sú chvíle, keď nejdú obchody, odchádzajú ľudia, firma nemá peniaze na výplatu či DPH. Čo vtedy robiť? Samozrejmé je, že v takomto čase sa robia hlavne operatívne záchranné akcie. Ale hlavnou úlohou majiteľa firmy...

Ako získať motivovaných ľudí

Motivácia je téma stará ako ľudstvo samotné. Už pravekí lovci si všimli, že nie každý z nich sa ochotne postavil s oštepom v ruke voči bežiacemu stádu. Ich potomkovia, stredovekí remeselní majstri videli, že niektorí učni sa naozaj snažia niečo naučiť, kým druhých nič nezaujímalo. A&n...

Ako zmeniť katastrofu na víťazstvo

Život prináša mnoho pekných i krušných chvíľ. Hoci jedného dňa môže človeku ísť všetko s ľahkosťou od ruky, nikdy s úplnou istotou nevieme, čo nám zajtrajšok prinesie. Dobrou správou je, že aj keby mal pre nás pripravenú sériu čiernych dní, vždy je možné ju prekonať. A na jej konci opäť vyjde slnieč...

Dobré vzťahy medzi ľuďmi sú základom úspechu firmy

Dlhodobá vysoká produkcia je možná iba vtedy, ak na firemnej palube vládnu dobré medziľudské vzťahy a máte dobrých ľudí. Ako ich spoznať? Sú to tí, s ktorými máte priamu a bezproblémovú komunikáciu, ľudia vašej krvnej skupiny, ktorí majú podobné životné hodnoty ako vy. Môžete im dôverovať a bez veľk...

Dobrého majiteľa definuje jeho tvorivosť

Z môjho pohľadu by majiteľ mal byť v prvom rade tvorivý. Tento človek musí vedieť rozmýšľať o tom, aká bude situácia za dva, tri alebo aj desať rokov. Ja osobne sa vždy snažím pozerať dopredu: ako sa bude priamy predaj vyvíjať v najbližšej dobe? Budú vôbec predajcovia potrební v dobách internetu? Sv...

E-shop alebo kamenná predajňa?

Ešte než sa rozhodnete prevádzkovať vlastný e-shop, mali by ste si uvedomiť, že mnoho problémov, ktoré sa riešia počas predaja na internete, je úplne totožných s problémami, ktoré sa vyskytujú pri štandardnom, „nevirtuálnom“ predaji. Chybou mnohých firiem je to, že sa v slove „e-shop“ zameriavajú hl...

Hore
55 položiek celkom